سکه امامی دیروز با نوسان کمتر از یک درصدی البته در مدار نزولی به ایستگاه 880 هزار تومان بازگشت.روند با ثبات ارز و طلای داخلی سررسید های آتی را در محدوده کمتر از نیم درصدی نگه داشت به طوری که تمامی سررسیدها با تغییر بسیار اندک نسبت به روز گذشته بسته شدند و سررسید شهریور ماه اولین روز کاری را با قیمت 930 هزار تومان به پایان برد.

در این میان نوسانات روزانه دلار دیروز نیز پیگیری شد و دلار با کاهش محسوس تقاضا با قیمت 2945 تومان خرید و فروش می شد.

معدلت فر،کارشناس معاملات طلا و سکه در رابطه با وضعیت بازار به خبرنگار ما گفت: با وجود کاهش محرک های مالی فدرال رزرو طی دو ماه گذشته، اونس نشان داد که پتانسیل رشد قیمت را دارد و اگر بتواند از مرز 1277 دلار عبور کند، احتمال صعود تا قیمت 1315 دلاری را دارد.

معدلت فر در ادامه افزود: در بازار طلای داخلی با توجه به نزول شدید قیمت ها در بورس در پی تصمیمات اتخاذ شده پیرامون بودجه و در نتیجه خروج سرمایه ها، انتظار بازگشت بخشی از نقدینگی به بازار طلا و ارز را داریم. در حال حاضر دلار در کف قیمتی خود قرار دارد و کاهش بیشتری را برای آن نمی توان متصور شد اما در سال آینده با توجه به انتظارات تورمی پیش بینی می شود متوسط قیمتی دلار به محدوده 3200 تومانی برسد. به هر صورت در کوتاه مدت انتظار کاهش قیمت را در بازار داخلی نداریم و در سوی مقابل نیز نمی توان روند صعودی شدیدی را متصور شد.

براساس این گزارش، پس از رشد 23 دلاری طلا در هفته گذشته اکثر فعالان بازار بار دیگر به سرمایه گذاری روی این فلز گران بها امیدوار شده اند. یکی از کارشناسان بازار طلا می گوید سطح حمایتی بعدی طلا مدار 1280 دلاری است و در صورت شکسته شدن این سطح، اونس ظرفیت جهش تا 1300 تا 1335 دلار را دارد.

اما گروهی دیگر از فعالان بازار معتقدند همانند هفته گذشته اونس پتانسیل گذشتن از مقاومت 1280 دلاری را ندارد و طی هفته با افت قیمت مواجه خواهد‌‌‌شد.

تحلیل گران تارنمای کیتکو معتقدند طی هفته پیش رو آمار اقتصادی از چین و سخنرانی جانت یلن، رئیس جدید فدرال رزرو به طور حتم بر روند حرکت اونس تأثیر خواهد گذاشت.

تقویم اقتصاد جهانی این هفته در انتظار انتشار تراز تجاری چین و سخنرانی رییس جدید فدرال رزرو در روز سه شنبه است، همچنین گزارشات پیرامون تورم و سخنرانی ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی انگلستان در روز چهارشنبه مورد توجه خواهد بود. در نهایت روز پنجشنبه شاخص خرده فروشی و مدعیان بیکاری آمریکا اعلام می شود.

در پایان گفتنی است اونس جهانی در ادامه روند صعودی هفته گذشته امروز از کانال 1270 دلاری عبور کرده و با قیمت 1273 دلار و 90 سنتی معامله می شود. رشد قیمت اونس همزمان با افزایش تقاضا از سوی معامله گران چینی طی ساعات معاملاتی در بازارهای آسیایی رخ داد. در بازار طلای داخلی نیز سکه امامی در محدوده 886 هزار تا 873 هزار تومانی و دلار در بازه 2933 تا 2947 تومانی خرید و فروش می شود.