مصطفی کشکولی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سفر به خراسان جنوبی و بازدید از تاسیسات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این منطقه، گفت: ١٠ درصد از این کارمزد با توجه به اجرای طرح درجه بندی جایگاه ها نزد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باقی می ماند تا در صورت رعایت دستور العمل و داشتن شرایط لازم به آنها پرداخت شود.

بر پایه این گزارش، منصور ریاحی، مدیر طرح احداث و توسعه جایگاه های سی ان جی این شرکت نیز پیش تر با بیان این که در برنامه های وزارت نفت به منافع جایگاه داران توجه شده است،از افزایش کارمزد جایگاه های سی ان جی بخش خصوصی به ٨٠٠ ریال خبر داده بود.

وی در حاشیه نخستین گرهمایی استاندارد سازی جایگاه های سی ان جی گفته بود: هم اکنون جایگاه داران بخش خصوصی به ازای فروش هر مترمکعب سی ان جی، ٤٠٠ ریال دریافت می کنند و با اقدام هایی که در این زمینه انجام شده است،این مبلغ به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که این افزایش کارمزد (٨٠٠ ریال) در شورای اقتصاد تصویب شده است،اظهار کرد: کارمزد جایگاه های سی ان جی شهرداری نیز به ازای فروش هر مترمکعب سی ان جی به ٧٠٠ ریال افزایش می یابد. (در صورت پیش بینی مبلغ در بودجه)

افزایش سهم استفاده از گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در سبد انرژی کشور و توسعه جایگاه های سی ان جی،از اولویت های مهم وزارت نفت به شمار می آید که بر پایه آن برنامه ریزی های کلانی نیز انجام شده است.

گام های برداشته شده دراین بخش حکایت از برنامه ریزی های کلانی برای ساخت جایگاه های سی ان جی در کشور دارند و به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شمار این جایگاه ها در کشور به ٢١٩٠ باب می رسد.

برپایه این گزارش، با توجه به موافقت وزارت نفت برای احداث یک هزار جایگاه عرضه سی ان جی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، یکی از جاذبه های ورود این بخش برای سرمایه گذاری، افزایش نرخ کارمزد پرداختی به جایگاه داران است.

ارتقاء سامانه هوشمند سوخت

کشکولی همچنین درباره ارتقاء سامانه هوشمد سوخت گفت: اقدام هایی برای افزایش ضریب امنیت این سامانه انجام شده است.

به گفته وی، به منظور تحقق این مهم به کار گیری ٦٠ نفر بازرس در سامانه هوشمند سوخت در دستور کار قرار دارد.

توجه به تک نرخی شدن بنزین و نفت گاز در فاز جدید هدفمندی یارانه ها

توجه به تک نرخی شدن بنرین و نفت گاز در فاز جدید هدفمندی یارانه ها موضوع دیگری است که مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به آن اشاره کرد و گفت: در فاز جدید قانون هدفمندی یارارنه ها، به این مهم توجه ویژه ای شده است.

کنترل مطلوب برای جلوگیری از عرضه سوخت خارج از شبکه در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان بیش از ٤٦٠ کیلومتر مرز مشترک منطقه خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت: باتوجه به این  مهم و تفاوت نرخ فرآورده های نفتی آن سوی مرز با ایران، کنترل های خوبی برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی به ویژه نفت گاز در این منطقه انجام شده است.

وی وظیفه ذاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را تامین سوخت بخش های مصرف کننده برشمرد و گفت: همه تلاش این مجموعه باید در سوخت رسانی مطلوب متمرکز باشد و با توجه به شرایط خاص کشور باید توزیع سوخت به نحوی مطلوب مدیریت شود.

کشکولی همچنین از اقدام های ویژه کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی به منظور تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی قائن تشکر و قدردانی کرد.