جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد در حالی که اکثر فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد، ولی برخی دیگر از تحلیلگران اقتصادی روزهای مثبتی را برای اونس پیش بینی نمی کنند.

بر اساس این گزارش مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

 

به گزارش طلانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالا ، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش ۳/۳۰ دلاری روبرو شده و به ۱۰۷۷ دلار در هر اونس رسیده است. در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز از فعالان بازارهای بین المللی ۴۵۰ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱۶ نفر معادل ۲۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۲۹۹ نفر معادل ۶۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت افزایش خواهد یافت و ۳۵ نفر معادل ۸ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

 

در نظرسنجی هفته گذشته نیز ۵۸ درصد فعالان بازار طلا به افزایش قیمت طلا رای داده بودند و ۲۶ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند.

 

از ۳۶ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۸ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۹ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند . ۵ تحلیلگر اقتصادی معادل ۳۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و ۳ نفر معادل ۱۷ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد یافت.

 

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در دو هفته گذشته به اندازه کافی با کاهش روبرو بوده و بعید به نظر می رسد که در شرایط کنونی سرمایه گذاران بیشتری قصد فروش ذخایر طلای خود را داشته باشند.

 

همچنین گروه دیگری از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را ۰/۲۵ درصد افزایش خواهد داد، ولی این مساله نمی تواند موجب کاهش قیمت طلا شود؛ چرا که قیمت طلا به اندازه کافی با کاهش روبرو شده و ارزش دلار در روزهای آینده با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد.

 

به عقیده تحلیلگران فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش احتمالی نرخ بهره در نشست دسامبر، برای افزایش مجدد نرخ بهره طی ماه های آینده عجله ای نخواهد داشت