جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما از نرخ تورم بیش از 40 درصد هم اکنون به تورم 35 درصدی رسیده ایم و امیدواریم همچنان شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.
وی گفت: برای طرح مسکن مهر نیز که نقطه کوری در اقتصاد کشور بود تدابیری اندیشیده ایم.
وی گفت: همه منابع این طرح از منابع بانک مرکزی اختصاص داده و فقط بیش از 40 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی خارج شده بود و ما این روند را متوقف کردیم. جهانگیری گفت: چون بخشی از مردم به این طرح امید بسته بودند راهکاری برای آن اندیشیدیم .
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها افزود:این ‌طرح را آسیب شناسی کرده ایم چرا که اصل طرح هدفمندی این بود که برای بحران انرژی فکری شود اما این موضوع فراموش و هدفمندی فقط به پرداخت یارانه ها تبدیل شده بود.
جهانگیری گفت: با وجود اینکه کل منابع دریافتی از محل حامل های انرژی 28 تا 30 هزار میلیارد تومان است و می شد با یک حساب و کتاب ساده میزان یارانه نقدی مردم مشخص کرد اما فقط اعلام کردند هر ماه 45 هزار تومان یارانه نقدی می دهیم.
جهانگیری افزود: حل مشکلات هدفمندی یارانه ها نیاز به عزم ملی و حمایت همه بخش ها از جمله مجلس شورای اسلامی ، صاحبنظران و ائمه جماعات دارد.
وی گفت: ممکن است دولت به علت محدودیت زمان در برخی کارها اشکالاتی داشته باشد و نیاز به نقد صاحبنظران و اصلاح دارد ولی برخی ها فکر می کنند فقط باید مخالفت کنند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مردم به این دولت امید بسته اند و مشکلات آنها حل شود و این امید بر سنگینی بار مسئولیت ما اضافه کرده است.
جهانگیری افزود: در شرایط تورم 40 درصدی ، تورم مواد غذایی که بخش عمده در سبد هزینه خانوار دارد بیش از 60 درصد بود و این مسئله امروز هم مسئله جدی است .