«مصطفی افضلی فرد» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار مجلس ایرنا با تشریح جلسه امروز کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: در این نشست که مسوولین شرکت صنایع ملی پتروشیمی و پالایش پخش فرآورده های نفتی، سازمان های پدافند غیر عامل و خصوصی سازی حضور داشتند، درباره مشکلات و منابع مالی جهت توسعه پارس جنوبی بحث و تبادل نظر شد.


نماینده مردم اردبیل افزود:با وجود پشتیبانی از قراردادهای منعقد شده، پیشرفت فیزیکی براساس برنامه های مصوب انجام نشده است و این موضوع باعث شده تا برداشت به موقع،لازم و مناسب از فازهای پارس جنوبی ورت نگیرد.


افضلی فرد ادامه داد:درجلسه امروز کمیسیون اصل90 مقرر شد با تزریق منابع و نظارت کافی بر شرکت های پیمانکار،فازهایی که از آنها کمتر بهره داری شده در اولویت قرار گیرند،البته اولویت با فازهایی است که بیش از 50 درصد پیشرفت دارند.


وی تصریح کرد: همچنین درباره نیروهایی که قرار است در این فازها مشغول بکار شوند مقررشد تمهیداتی از جمله امتیازات خاص اندیشیده شود تا با بکارگیری به موقع این افراد از تعدیل نیروها جلوگیری شود.


نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید براینکه عمر مفید میدان های گاز پارس جنوبی محدود خواهد بود،خاطر نشان کرد:اگر وزارت نفت در این زمینه کوتاهی کند و تمهیدی برای بهره برداری به موقع از فازهای مختلف این میدان گازی در نظر نگیرد،کشور متحمل خسارت فراوان خواهد شد.


وی افزود: جلسه بعدی کمیسیون اصل نود قانون اساسی روز سه شنبه با حضور مسوولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور بررسی معضلات اشتغال خواهد بود.