بهای مس با توقف خط افت از پایین ترین رقم ۲ ماهه اش فاصله گرفته است


بهای مس در روز سه شنبه برای اولین بار در ۱۰ دوره گذشته با منافعی همراه شد چرا که سرمایه گذاران با افت های اخیر و با توجه به افت قیمت تا پایین ترین رقم در ۲ ماهه گذشته به بازارهای مالی بازگشته اند.

در بخش کامکس بازارهای نیویورک بهای هر پوند مس برای تحویل در ماه مارس در رنج قیمتی بین  ۳٫۱۷۸ تا  ۳٫۲۰۰ دلار باقی مانده است.

در ساعات بازارهای اروپایی بهای مس برای تحویل در ماه مارس با رشد  ۰٫۴۵ درصدی به رقم  ۳٫۱۹۸ دلار در هر پوند رسید . در روز دوشنبه بهای می با رسیدن به  ۳٫۱۷۵ دلار پایین ترین رقم در دوماهه اخیر را بر جای گذاشته بود.

سطح حمایتی برای بهی مس در دوره جاری  ۳٫۱۷۵ دلار و سطح مقاومتی  ۳٫۲۲۵ دلار در هر پوند باقی خواهد بود.

با توجه به نگرانی هایی که از روند رشد اقتصادی در جهان به وجود آمده است در دوره های اخیر مس با فشارهای گسترده ای برای فروش روبرو بوده است. در روز گذشته شاهد داده های بسیار نا امید کننده ای از فعالیت های بخش کارخانه ای امریکا در ماه ژانویه بوده ایم.

 در چین نیز داده های اقتصادی از افت تولیدات کارخانه ای تا پایین ترین میزان  ۶ ماه اخیر خبر داده اند .

 چین و امریکا بزرگترین متقاضیان برای مس در جهان هستند و داده های کارخانه ای می تواند معیاری از سطح تقاضا در بازارهای صنعتی این دو کشور باشد.



در آستانه نشست سیاست گذاری در بانک مرکزی آمریکا بهای مس اندکی بالاتر رفت


در روز  چهارشنبه و در شرایطی که هر لحظه به اعلام خروجی نشست دو روزه فدرال رزرو نزدیک می شویم بهای مس با رشدهایی متوسط روبرو بوده است از طرفی پس از افزایش نرخ بهره شب گذشته در ترکیه بازارهای مالی جهش هایی را تجربه کرده اند.

در بخش کامکس بازارهای نیویورک بهای هر پوند مس برای تحویل در ماه مارس با  رسیدن به رقم  ۳٫۲۶۸ دلار بالاترین رقم دوره را بر جای گذاشت و اینک به  ۳٫۲۶۲ دلار رسید تا رشد های  ۰٫۳درصدی را به ثبت برساند.

در روز گذشته بهای مس تا رقم ۳٫۲۴۶ دلار در پوند افت داشت که پایین ترین رقم از  ۹ دسامبر تا کنون بوده است . در ادامه دوره جاری سطح حمایتی برای مس ۳٫۲۴۶ دلار و سطح مقاومتی  ۳٫۲۸۷ دلار در هر پوند خواهد بود.

با اقدام جسورانه بانک مرکزی ترکیه در افزایش نرخ بهره بانکی در طول شب تمایلات ریسکی در بازارهای مالی و کالایی بالاتر رفته است. این اقدام در جهت جبران افت های لیره شکل گرفته است.

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره بانکی را از رقم ۷٫۷۵ درصد تا رقم ۱۲% افزایش داد این اقدام در اولین نشست اضطراری این نهاد از سال ۲۰۱۱ تا کنون صورت گرفته است.

افت های سریع ارزهای اقتصاد های نوظهور از جمله ترکیه در روز جمعه و با توجه به نگرانی از تاثیر کاهش سیاست های مالی آمریکا بر اقتصادهای این کشور ها و نیز هراس از کند شدن رشد اقتصادی در چین شکل گرفته بود.

اینک نگاه سرمایه گذاران به نتیجه نشست فدرال رزرو است که در انتهای روز جاری منتشر می شود. تحلیلگران انتظار دارند این نهاد به میزان ۱۰ میلیارد دلار دیگر از سیاست های خرید اوراق قرضه خود بکاهد.


بهای طلا با نزدیک شد به زمان انتشار داده های مشاغل ADP اندکی رشد داشته است



در روز چهارشنبه و در بازارهای جهانی بهای طلا اندکی رشد ده است ین در حالی است که در روز جاری داده های اقتصادی کلیدی منتشر خواهد شد  که می تواند نشانه ای تازه از روند ارزیابی سیاست های مالی در آمریکا باشد.

در بخش کامکس بازارهای نیویورک بهای طلا برای تحویل در ماه آوریل در محدوده بسته قیمتی بین  ۱۲۵۲ دلار و ۵۰ سنت و   ۱۲۵۷ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس معامله شده است.

در ساعات بازارهای اروپایی بهای طلا با رشد  ۰٫۴ درصدی به رقم  ۱۲۵۶ دلار و ۵۰ سنت در اونس رسید.

سطح حمایتی برای طلا در دوره پیش رو  ۱۲۳۸ دلار و ۲۰ سنت و سطح مقاومتی نیز  ۱۲۶۶ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس خواهد بود.

در همین حال بهای نقره برای تحویل در ماه مارس با رشد ۰٫۸ درصدی به رقم  ۱۹ دلار ۵۷ سنت در اونس رسید.

در ادامه روز موسسه ADPگزارشی از روند تولید شغل در بخش خصوصی آمریکا منتشر خواهد کرد که می تواند مقدمه ای بر انتشار داده های دولتی مشاغل در روز جمعه باشد . این داده ها برای ارزیابی قدرت یا ضعف اقتصادی د امریکا و سنجش سیاست های مالی بانک مرکزی این کشور از اهمیت بالایی برخوردارند.

در نشست اخیر فدرال رزرو این نهاد ۱۰ میلیارد دلار دیگر از سیاست های مالی اش را کاهش داد تا حجم سرمایه خرید این نهاد به ۶۵ میلیارد دلار در ماه برسد.

فدرال رزرو به دقت داده های اقتصادی را زیر نظر خواهد داشت تا زمان و میزان خروج از سیاست های مالی اش را تنظیم کند.

در دیگر سو مس برای تحویل در ماه مارس با  رشد ۰٫۱۵ درصدی به رقم  ۳٫۱۹۷ دلار در پوند رسیده است.