1. از سال 2013 تعداد حساب های ایمیل نزدیک به 3.9 میلیارد اکانت می باشد، که این عدد تا سال 2017 به 4.9 اکانت خواهد رسید            (منبع : The Radicati Group)
 
    2. روزانه 247 میلیارد ایمیل ارسال می شود، یعنی در هر 0.00000035 ثانیه یک ایمیل ارسال می شود.
    (منبع :  email marketing reports)
        3. هر 1 دلاری که برای ایمیل مارکتینگ خرج می شود، به طور متوسط 44.25 دلار بازگشت سرمایه دارد. (منبع : emailexpert)
          4. اگر کسب و کاری تبلیغات و بازاریابی خود را از طریق ایمیل مارکتینگ انجام دهد، مصرف کنندگانی که ایمیل ها را دریافت می کنند، 138% بیشتر از آن هایی که ایمیل تبلیغاتی دریافت نمی کنند، وقت و هزینه خود را صرف آن کسب و کار می کنند.                                          (منبع : Convince and Convert)
            5. در دنیا 897 میلیون کاربر ایمیل وچود دارد که inbox خود را با تلفن همراه خود چک می کنند، این عدد هم مدیران کسب وکار ها و هم کاربران عادی را شامل می شود. (منبع : The Radicati Group)
              6.  48%  از ایمیل ها با گوشی های تلفن همراه باز می شوند. (منبع : Litmus)
               
              email-marketing
               
               7. 91% از مشتریان حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند. (منبع : ExactTarget)

               8. کاربران ایمیل در آمریکا، روزانه با 11 برند مختلف در ایمیل های خود مواجه هستند، در مقایسه با فیس بوک (9 برند) و توئیتر (8 برند). (منبع : EmailStatCenter.com)

               9.مطالعات اخیر مشان داده است که برای کسب مشتری جدید ایمیل مارکتینگ بهتر از فیس بوک و توئیتر عمل می کند.                       (منبع : McKinsey & Company)
               
              email-marketing-statistics
               
               10.  44% از کاربران حداقل یک بار در سال به واسطه ایمیل های تخفیف مناسبتی کسب و کار ها، خرید می کنند.                                    (منبع : Convince and Convert)

               11.  72% از کاربران در وب سایت یک کسب و کار ثبت نام می کنند تنها برای بهره مندی از تخفیف های آن کسب و کار، این در حالی است که تنها 8.2% از کاربران به دلیل آن که برندی را دوست دارند، در سایتش ثبت نام می کنند. (منبع : BlueHornet)
               
               12.  43% از کاربران ایمیل ها را در فولدر اسپم قرار می دهند، تنها به دلیل دیدن ایمیل و نام ارسال کننده ناشناس و نامعتبر.
               
               13. 33% از کاربران، تنها و تنها با خواندن خط موضوع ایمیل ها را باز می کنند. (منبع : mailerlite blog)
               
               14. 30% از کاربران سالانه آدرس ایمیل خود را عوض می کنند. (منبع : Convince and Convert)
               
               15. اگر بازاریابان ساختار ایمیل های ارسالی خود را با گذاشتن تصاویر مرتبط بهبود دهند، بازگشت سرمایه ای بالای 9% خواهند داشت. (منبع : Convince and Convert)
               
               16. کاربران زیر 25 سال sms را به ایمیل ترجیح می دهند. (منبع : Convince and Convert)
               
               17. خط موضوع های کمتر از 10 کاراکتر، نرخ باز شدن ایمیل ها را تا 58% افزایش می دهند. (منبع : mailerlite blog)
               
               18. چک کردن ایمیل با تلفن همراه بین کاربران 18 تا 44 ساله رایج ترین فعالیت می باشد. (منبع : mailerlite blog)
               
               19. متوسط زمان توجه به یک ایمیل در سال 2013 تنها 8 ثانیه بود، در حالی که تا سال 2000 بالای 12 ثانیه بود. (منبع : mailerlite blog)

               20. به طور متوسط کاربران در ماه 416 ایمیل تبلیغاتی دریافت می کنند. (منبع : mailerlite blog)

               21. ایمیل هایی که حاوی دکمه و یا لینک شبکه های اجتماعی هستند، نرخ کلیکی بالای 158% دارند. (منبع : mailerlite blog)

              نگارش / مهشید عباسچیان