ما در اینجا چند روش را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید نرخ تحویل ایمیل (deliverability)خود را بالا ببرید و در  ایمیل مارکتینگ خود موفق تر باشید.

1- آیا آدرس IPدامنه ی شما در لیست سیاه قرار دارد ؟

اگر در مورد تحویل ایمیل های خود به عاملی مشکوک برخوردید بهتر است قبل از هر کاری آدرس IP دامنه ی خود را در مورد اسپم ها چک کنید.

اگر شما از IP آدرس دامنه ی خود مطمئن نیستید با باز کردن یک خط فرمان در ویندوز خود

- (Start menu -> run -> cmd.exe)

- عبارت www.domain.com را وارد کنید

- در پینگ عبارتی مثل Pinging www.domain.com [203.213.97.61] with 32 bytes of data       برای شما می آید که آدرس IP  شما عددی است که داخل براکت است.

هنگامی که IP آدرس دامنه را بدست آوردید می توانید آن را در لیست سیاه پایگاه داده های زیر چک کنید، در اینجا برخی از آن ها را برای شما آورده ایم

http://www.spamcop.net/bl.shtml

http://www.spamhaus.org/sbl/

http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup

http://www.spambag.org/query.html

هم چنین می توانید با کلیک بر لینک زیر لیست جامع تری را بیابید.

http://directory.google.com/Top/Computers/Internet/Abuse/Spam/Blacklists/

اگر IP  آدرس شما در هیچ کدام از این لیست ها نبود بسیار عالی است ولی اگر IP آدرس خود را در این لیست ها پیدا کردید، می توانید با ISP (internet service provider) خود تماس بگیرید و یک IP ادرس جدید را دریافت کنید و یا هم چنین می توانید با تماس با صاحب لیست سیاه، آدرس خود را از پایگاه داده حذف کنید

2- فایل های پیوست خود را در ایمیل ارسالی چک کنید

 برخی از فایل های پیوست در ایمیل شما که در انتهای آن ها کلماتی نظیر in .exe, .avi, .swf, .zip, etc است باعث می شود که ایمیل شما در لیست سیاه پایگاه داده قرار بگیرد و هم چنین شما نباید از اسکریپت و یا هر فایل پیوستی در کنار PDF استفاده کنید.

3- برای ارسال ایمیل های انبوه، هیچ وقت از فیلد BCC استفاده نکنید

 اگر به یک نفر یا یک شرکت ایمیل ارسال می کنید استفاده از این فیلد ایرادی ندارد ولی برای ارسال خبرنامه هرگز از این فیلد استفاده نکنید چراکه همانند فیلتر اسپم عمل می کند.

4- خبرنامه های خود را در زمان معلوم و مشخصی ارسال کنید و مشتریان خود را از این زمان آگاه کنید

 با این کار مشتریان شما منتظر دریافت خبرنامه شما می مانند و بعد از دریافت، آن را باز می کنند، با این کار نرخ تحویل ایمیل ارسالی شما بیشتر می شود.

منبع : http://www.interspire.com/content/2006/09/28/improve-your-email-delivery-rates/