1- محتوای استراتژیک

برای تولید محتوای با کیفیت و سریع باید طرح و نقشه قبلی داشت. فقط 44 درصد از بازاریابان برای تولید محتوای خود برنامه ریزی دارند. درباره این موضوع فکر کنید، اگر شما به طور دقیق نمی دانید که برای بار اول چه کسی محتوا را بنویسد و یا اینکه چگونه بنویسد، و با همین بی اطلاعی و سردرگمی اقدام به تولید محتوا کنید عملا وقت خود را صرف محتوایی کرده اید که خواننده را جذب خود نخواهد کرد. بهتر است به جای این که توده ای از موضوعات مختلف در ذهن خود بپرورانید، یک یادداشت از راهکارهای مختلفی که می توان با آنها تولید محتوای مفید داشته باشید، تهیه کنید مثلا

- لوگویی که می خواهم در محتوای جدیدم از آن استفاده کنم

- نوع محتوایی که مشتریان من بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند

- پیدا کردن یک راه مناسب و مقرون به صرفه برای ارائه محتوا به مشتری مثل وبلاگ، یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ

2- جمع کردن ایده های جدید برای موضوع محتوای هر ماه

یکی از چالش های بازاریابان ایده گرفتن برای موضوع محتواهای ماه آینده و یا هفته آینده است. بهتر است اول هر ماه از کارمندان خود بخواهید با توجه به نیازها، چالش ها و مشکلاتی که مشتریان در ماه گذشته داشته اند ایده های جدید برای تولید محتوای ماه آینده بدهند. کارمندانی که بیشتر از همه با مشتری در ارتباط هستند بیشترین ایده ها را می توانند خلق کنند مانند کارمندان بخش پشتیبانی و یا فروش. اگر موضوعات داغ و یا breaking news در کسب و کار شما رخ داد همیشه آنها را در اولویت موضوعات و ایده های دیگر قرار دهید.

3- خلاقیت در ایجاد عنوان

با توجه به کسب و کارتان شما باید برای محتوای متفاوت عناوین متفاوتی ایجاد کنید، برای هر بخش از بازاریابی خود عناوین خاصی در نظر بگیرید. عنوان و موضوع امروزه نقش فوق العاده ای در بازاریابی اینترنتی ایجاد می کند زیرا اولین بخش از محتوای شماست که چشم خواننده به آن می افتد. در واقع دلیل آنکه بیشتر بازاریابان نتیجه مطلوبی را از کانتنت مارکتینگ خود به دست نمی آورند این است که بسیاری از مشتریانشان با عناوینی که به دستشان می رسد و یا موضوعاتی که در ایمیل های تبلیغاتی می خوانند، ارتباط برقرار نمی کنند. پس بهتر است به جای پرداختن به تولید محتوای زیاد به هدفمان از تولید محتوا فکر کنیم.

بسیاری از بازاریابان قبل از تولید یک محتوا حدودا 25 نوع عنوان مختلف را برای آن انتخاب می کنند و از بین آنها موثرترین را با مشورت دیگران انتخاب می کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد که نیازی نیست این قدر زمان صرف انتخاب عنوان مناسب کنیم ولی به شما اطمینان می دهم که هم در بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی و همچنین پائین آمدن نرخ اسپم بسیار تاثیرگذار است. 

4- تولید محتوای منحصر به فرد و یونیک

انتخاب محتوا یکی از حساس ترین فیلدهای بازاریابی محتوا محسوب می شود که بسیاری از افراد معتقد هستند جز سخت ترین بخش های آن می باشد. تحقیقات نشان داده بسیاری از بازاریابانی که محتوای با کیفیت تولید می کنند غالبا بر روی تولید محتواهای یونیک تا یک سال آینده برنامه ریزی می کنند. تولید محتوای یونیک نیاز به صرف وقت و ابتکار و هزینه خیلی زیادی ندارد. در این جا چند تکنیک ساده برای تولید محتوای منحصر به فرد در کمترین زمان توضیح داده شده :

انجام مصاحبه با افراد متخصص : بهتر است با یک سوال یا چند سوال شروع کنید و آنها را به افرادی که متخصص تر هستند ارسال کنید. جواب هایی که آنها برای شما ارسال می کنند یک محتوای یونیک را تشکیل می دهند.

جمع آوری محتواهای تولید شده توسط کاربران : از کاربران خود بخواهید برایتان محتوا جمع کنند. اگر کاربران فعالی دارید مثلا از آنها بخواهید در زمینه خاصی تصاویر مختلفی پیدا کنند و برایتان ارسال کنند و به بهترین تصویر جایزه بدهید یا از آنها بخواهید راجع به فلان موضوع یک جمله کوتاه بنویسند و به بهترین آنها آفر ویژه ای ارائه دهید.

یک پست از پشت صحنه کسب و کارتان : بسیاری از ما دائما در فکر تولید محتوا و عنوان جدید هستیم و فراموش می کنیم که مشتریان ما قبل از هر چیز بیشترکنجکاو هستند که بدانند در کسب و کار ما چه می گذرد. یک دوربین بردارید و از یک روز کاری و آنچه در شرکت می گذرد فیلمی تهیه کنید آن را تبدیل به یک داکیومنت کرده و همراه با چند تصویر به عنوان پست جدید منتشر کنید.

5- محتوای خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید

به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است. نیمی از افرادی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند به دنبال یافتن برندهای جدید می باشند بنابراین فرصت خوبی است که شما محتوای با کیفیت خود را جهت تبلیغات و معرفی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود بهتر است به نکات زیر دقت کنید :

- توجه کنید که دکمه رجوع به شبکه اجتماعیتان در تمامی محتواهایتان به وضوح دیده شود

- از CTA ها برای تشویق خوانندگان به ویزیت سایتتان استفاده کنید به طور مثال جملات ساده ای مثل " لطفا نظرات خود را در صفحه فیس بوک با ما به اشتراک بگذارید" را استفاده کنید

- برای یک محتوا مشابه در هر شبکه اجتماعی عنوان متفاوتی در نظر بگیرید در واقع یک محتوا را با یک عنوان ثابت در تمام شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

6- به قابلیت های شخصی خود توجه کنید :

I’m a morning person شاید این جمله و یا مشابه آن را زیاد شنیده باشید. هر شخصی خود به تنهایی می داند که بدن و مغز او در چه زمان هایی کارایی بیشتری دارد. بعضی افراد صبح ها در یادگیری مستعدتر هستند بعضی دیگر شب ها. خود را آزمایش کنید. در زمان های مختلفی به تولید محتوا و یا پیدا کردن ایده برای محتوا و عناوین بعدی بپردازید نتایج حاصله را بررسی کنید ببینید در کدام زمان و در چه حالتی و یا حتی چه مکانی محتوای با کیفیت تری تولید کرده اید. به طور مثال بعضی ها با گوش دادن به موسیقی مقالات را با سرعت و کیفیت بیشتری تولید می کنند. از آنجایی که تولید محتوای باکیفیت در زمان خستگی و یا استرس تقریبا بی فایده است، یک راهکار برای پیدا کردن شرایط مناسب این است که طی چند هفته آینده بر روی خود دقت بیشتری داشته باشید، زمانی در روز را که احساس متفاوتی دارید و تمرکز و انرژی شما در آن زمان بیشتر است را شناسایی کنید و این زمان ها را با ذکر نوع احساس و علت داشتن آن احساس روی کاغذ یادداشت کنید.. ممکن است کمی زمان بر باشد اما شما به زودی زمان مناسب خود را برای تولید محتوای باکیفیت کشف خواهید کرد.

در آن زمان و مود خاص سرعت تولید محتوای شما دو برابر بیشتر از زمان های دیگر خواهد شد