خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بانکی اعلام کرد کره جنوبی در چارچوب توافق ژنو بخشی از پول نفت ایران را در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

بر اساس توافقات انجام شده میان ایران و گروه 5+1، مقرر شده است 4.2 میلیارد دلار از دارایی ایران طی یک دوره 6 ماهه و در 8 قسط در اختیار این کشور قرار گیرد. چندی پیش نخستین قسط از این رقم به مبلغ 550 میلیون دلار در اختیار ایران قرار گرفت که گفته شده از حساب ایران در بانکی ژاپن برداشت شده است.

بر اساس این گزارش مبلغ پولی که قرار است از حساب ایران در بانک های کره ای برداشت شود و در اختیار این کشور قرار گیرد مشخص نیست. بانک مرکزی ایران دو حساب به وون در ووری بانک و بانک صنعتی کره دارد که بالغ بر 5.6 میلیارد وون پول نفت ایران در آن ها انباشته شده است.یک مقام آگاه تایید کرد ماه آینده دو بانک کره ای پرداختی به ایران انجام خواهند داد و این کار در دو مقطع، اوایل ماه مارس و پس از آن انجام می گیرد.

مبلغ دومین قسطی که در چارچوب توافق ژنو باید آزاد شود و در اختیار ایران قرار گیرد 450 میلیون دلار تعیین شده است که اول مارس باید در اختیار ایران قرار گیرد. در روز 7 مارس نیز باید مبلغ 550 میلیون دلار دیگر آزاد شود.در عین حال مقامات بانک کره و وزارت دارایی کره جنوبی تاکید کرده اند هیچ تصمیمی برای انتقال پول به ایران اتخاذ نشده است.