در روز سه شنبه بهای نفت خام در بازارهای جهانی اندکی رشد داشته است در شرایطی که به زمان اعلام داده های عرضه و ذخائر نفت خام در آمریکا نزدیک می شویم.

در بازارهای نفتی نیویورک بهای نفت خام سبک آمریکا برای تحویل در  ما مارس با رسیدن به  ۹۶ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رشد ۰٫۴۵ درصدی را نشان می دهد.

در روز گذشته بهای نفت خام تا رقم ۹۵ دلار و ۲۱ سنت که از ۲۲ ژانویه پایین ترین رقم است افت کرده بود. بر همین اساس و در ادامه  روز سطح حمایتی برای نفت خام به رقم  ۹۵ دلار و ۱۲ سنت و سطح مقاومتی نیز به رقم  ۹۷ دلار و  ۱۸ سنت در هر بشکه خواهد رسید.

در ادامه روز موسسه مطالعات ئ تحقیقات نفتی گزارشی را از میزان ذخائر و عرضه نفت خام در آمریکا منتشر خواهد کرد و در پی ان نیز روز آتی وزارت انرژی امریکا گزارش رسمی خود ار از ذخائر و عرضه نفت و بنزین در این کشور را منتشر می کند.

انتظار می رود در گزارش رسمی دولت شاهد رشد ۲٫۷ میلیون بشکه ای نفت خام در هفته منتهی به  ۲۴ ژانویه باشیم.

در دیگر سو و در ادامه روز جاری داده های اقتصادی مربوط به  سفارشات کالای با دوام آمریکا و نیز اعتماد مصرف کننده در این کشور منتشر می شود که برای ارزیابی روند اقتصادی در این کشور به شدت زیر نظر قرار خواهد داشت.

که با نزدیک شدن به زمان اعلام سیاست های بانک مرکزی آمریکا در رزرو چارشنبه سرمایه گذاران رفتار محتاطی را پیش گرفته اند . این سیاست های که با اعلام بیانیه فدرال رزرو در ساعت ۲۲:۳۰ روز اتی مشخص خواهد شد می تواند تاثیرات مهمی بر روی بهای طلا داشته باشد.

در نشست قبلی فدرال رزرو به میزان ۱۰ میلیارد دلار از برنامه خرید ماهیانه اش را کاست.

در دیگر سو نفت خام برنت در بازارهای لندن با رشد  ۰٫۵ درصدی  به رقم ۱۰۷ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسیده است.