عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که لایحه برنامه ششم توسعه روز گذشته به دست مجلس نرسید، نسبت به دریافت این لایحه در هفته جاری ابراز امیدواری کرد و گفت: تحریم ها برنامه پنجم را به انتهای ضعف کشاند و امیدواریم دولت بتواند کمبودهای اساسی و چالش های اقتصادی را با بسته ای که ارائه کرده، رفع کند.

ابوذر ندیمی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درباره زمان ارائه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس، تاکید کرد: ارسال برنامه ششم توسعه به مجلس در هفته جاری، فواید زیادی دارد؛ بنابراین امیدورایم این اتفاق بیافتد.

وی افزود: درصورت تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه در هفته جاری بر اساس وعده دولت، بودجه سال آینده بر اساس برنامه نوشته می شود؛ بنابراین انتظار داریم که بودجه سال 1395 بر اساس برنامه باشد و کشور یک سال بی برنامگی را تحمل نکند.

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت که ادعای قانون مداری دارد، لایحه برنامه ششم توسعه را در هفته ای که می گذرانیم به مجلس تقدیم کند می توانیم تعریف مثبتی در قضاوت نسبت به برنامه داشته باشیم.

ندیمی همچنین با اشاره به دیگر فایده ارسال لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس بر اساس وعده دولت، گفت: پیگیری برنامه با اهداف کمی می تواند توزیع منابع را عادلانه تر کند، اما اگر برنامه ای وجود نداشته باشد این نگرانی هست که به دلیل فقدان برنامه توزیع منابع عادلانه صورت نگیرد.

وی درمورد تقدیم لایحه بودجه سال آتی نیز یادآور شد: بر اساس قانون باید تا پایان آذرماه بودجه را در دست داشته باشیم؛ بنابراین امید است که در نیمه دوم آذر ماه نیز لایحه بودجه ارسال شود و ان شاءالله دولت به این امر عمل می کند.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درمورد دیدگاه کمیسیون نسبت به عملکرد اقتصادی دولت، گفت: دولت با مشکلات زیادی روبرو بوده است و ما باید نگرانی های خودمان را داشته باشیم چرا که با چالش های اقتصادی و کمبودهای اساسی مواجهیم که ان شاءالله دولت بتواند با بسته ای که ارائه کرده این چالش ها را رفع کند.

ندیمی درمورد برنامه پنجم توسعه و رسیدن به اهداف مشخص شده در آن، اظهار کرد: با توجه به آثار تحریم چند سال اخیر، برنامه پنجم توسعه در منتهای ضعف قرار گرفته است و در این عرصه بیشتر آثار درآمدهای خارجی و ارزی مشاهده می شود.

وی با تاکید براین که رویکرد هر برنامه ای اصلاح گذشته و نگاه به افق آینده است، درمورد برنامه ششم توسعه نیز خاطر نشان کرد: طبیعی است که در چنین رویکردی این انتظار می رود که در مسیر اصلاح قدم برداشته و کاستی ها جبران شود.