به گزارش ارانیکو قیمت دلار در بازار تهران طی روز های اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمت بوده است و به گفته ی فعالان بازار این رشد قیمت ناشی از چندین عوامل می تواند باشد که می توان به تعطیلات نوروز و تقاضای بیشتر ارز مسافرتی توسط خریداران اشاره کرد و عواملی همچون آزادسازی واردات گروه 10 کالایی و خبرهای مربوط به اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها نیز در این رشد قیمت تاثیرگذار بوده‌اند.

همان طور که در نمودار یک ماه گذشته دلار در بازار تهران در ذیل قابل مشاهده است این ارز طی هفته‌ی اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده است و شاهد روند صعودی نرخ آن از ابتدای هفته بوده ایم که در روز پنج شنبه قیمت دلار با کاهش تقاضا به زیر 3 هزار تومان رفته بود اما در روز شنبه دلار مجدداٌ به بالای 3 هزار تومان بازگشت و این رشد قیمت تا به این لحظه ادامه داشته است. می توان گفت که طی هفته ی اخیر نسبت به تاریخ 92/12/5 با رشد 3.56 درصدی تا به این لحظه همراه بوده و با قیمت 30900 ریال در بازار تهران به فروش رسیده است.

 

نمودار دلار در بازار تهران(اسکناس)طی یک ماه گذشته

 

و سکه نیز در بازار تهران طی روز های اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمت بوده است و به بالاترین نقطه طی 5 ماه اخیر رسیده است. تمام سکه بهار آزادی در بازار تهران در روز پنج شنبه با افت اندکی همراه بود ولی از ابتدای هفته مجددا با رشد قیمت مواجه شده است و تا به این لحظه به قیمت 9،958،000 ریال به فروش رسیده و این رشد قیمت ناشی از عواملی چون افزایش اونس جهانی و بازگشت دلار به مرز 3 هزار تومان در کنار دخالت عامل سوم یعنی افزایش تقاضا می باشد.

تمام سکه بهار آزادی در بازار تهران نسبت به تاریخ 92/12/5 تا به این لحظه با رشد 3.29 درصدی همراه بوده و به قیمت 9،958،000ریال به فروش رسیده است و نمودار آن را در بازار تهران طی یک ماه گذشته در ذیل می توانید مشاهده کنید.

 

نمودار تمام سکه بهار آزادی در بازار تهران طی یک ماه گذشته