با عملکرد ضعیف شاخص ها در آسیا و وال استریت , شاهد آغاز به کار توام با افت شاخص های اروپایی بوده ای



پس از بازگشایی بازارهای اروپایی در روز سه شنبه شاهد تضعیف روند حرکتی  شاخص های سهامی در این حوزه بوده ایم در شرایطی که شاخص ها در آسیا و آمریکا عملکردی همراه با روند نزولی داشته اند.

در ساعات بازارهای اروپایی EURO STOXX 0.5 درصد افت نشان داد و CAC 40  در فرانسه  ۰٫۴ درصد افت نشان داد و DAXآلمان  ۰٫۹ درصد پایین آمد. شاخص اسپانیا نیز افت ۰٫۴۵ درصدی را تجربه کرد و در ایتالیا نیز افت  ۰٫۱ درصدی را شاهد بودیم در حالی که  FTSEلندن  ۰٫۷ درصد افت نشان داد.

بازارهای اروپایی نشانه هایی منفی از بازارهای آسیایی دریافت کرده اند , جایی که نیکی  در ژاپن بیش از ۴ درصد افت ارزش نشان دادو به پایین ترین رقم در ۳ ماه اخیر رسید.

از ۳۰ دسامبر که نیکی موفق شد بالاترین رکورد ۶ ساله را بر جای گذارد تا کنون  ۱۴ درصد افت کرده است.

در همین حال در آمریکا نیز پس از داده های ضعیف اقتصادی در روز گذشته شاهد افت شاخص های سهامی بوده ایم , جایی که داوجونز و S&P500 روز دوشنبه را با افت هایی بیش از ۲ درصد به پایان رساندند.

 به نظر می رسد شاخص های سهامی در آمریکا روز جاری را با منافعی محدود آغاز کنند.


بازارهای اروپایی پس از اعلام میزان تولیدات ناخالص داخلی در چین با افت هایی روبرو بوده اند


در روز دوشنبه بازارهای اروپایی افت هایی را تجربه کرده اند و در روند حرکتی خود از بازارهای مالی آسیا الهام گرفته اند. این در حالی است که رشد اقتصادی در چین کماکان ضعیف باقی مانده است.

در طول ساعت های بازارهای اروپایی EURO STOXX  ۰٫۲۳ درصد افت نشان داد, CACدر فرانسه ۰٫۱۱ درصد پایین تری رفت و DAXدر آلمان ۰٫۴۶ درصد رشد نشان داد.

بر اساس گزارشات روز جاری میزان رشد اقتصادی در چین به رقم  ۷٫۷ درصد در سه ماهه چهارم رسیده است که از ۷٫۸ درصد در سه ماهه قبل افت هایی را متحمل شده است.

در همین حال داده های هفته قبل در آمریکا همگی قدرتمند بوده اند تا نشان دهند که روند رشد اقتصادی در این کشور ادامه خواهد یافت. ادامه داده های مثبت و خوشبینی اقتصادی می تواند باعث شود که انتظارات برای ادامه کوچک سازی سیاست های مالی در فدرال رزرو بیش از پیش بالا رود.

در ادامه روز بازارهای مالی در آمریکا به دلیل روز بزرگداشت مارتین لوتر بسته خواهند بود.