تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر از روند تحولات قیمت طلا  


به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که ادامه روند نزولی قیمت طلا موجب خواهد شد تا سطح حمایتی بعدی برای قیمت هر اونس طلا 1320 دلار باشد. 


بر اساس این گزارش در صورت شکسته شدن این سطح حمایتی احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در کوتاه مدت نیز وجود خواهد داشت. 


تحلیلگران اقتصادی همچنان بر این باورند که سطح مقاومتی 1360 دلاری برای طلا حفظ شده و این سطح بار روانی زیادی برای بازارهای جهانی طلا ایجاد کرده است.


به باور برخی کارشناسان اگر سطح مقاومتی 1360 دلاری شکسته شود احتمال وارد شدن قیمت طلا به کانال 1400 دلاری زیاد خواهد بود. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 درصد افزایش داشته است.


هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تنش های سیاسی بین المللی تاثیری کوتاه مدت بر قیمت طلا خواهد داشت و قیمت این فلز زرد تا پایان امسال با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد


سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1311 دلار است


به نقل از رویترز، تحلیل تکنیکال فیبوناچی حاکی از آن است که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1311 دلار خواهد بود . 

قیمت طلا در دو روز اخیر با کاهش 1.2 درصدی روبرو شده و به کمتر از 1338 دلار رسیده است. کاهش تنش های سیاسی در روابط اوکراین و روسیه تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش عدم دستیابی به سطح 1338 تا 1341 دلاری برای هر اونس طلا نیز احتمال کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد را بالا برده است. 

قیمت طلا در ماه های گذشته بین 1184 تا 1433 دلار در نوسان بوده است. احتمال کاهش قیمت طلا به 1311 دلار در هر اونس بر اساس تحلیل فیبوناچی بیش از 50 درصد برآورد شده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 11 درصد رشد داشته تا بهترین عملکرد خود از سال 1983 میلادی را ثبت کند. قیمت طلا سال گذشته بیش از 28 درصد کاهش را تجربه کرد


 علت اصلی خرید فزاینده طلا از سوی بانک مرکزی چین چیست؟ 


به نقل از پایگاه اینترنتی گلد اینوستینگ نیوز، "ند گودمن" کارشناس ارشد مالی و اقتصادی تاکید کرد، چین در شرایط کنونی مهمترین عامل تاثیرگذار بر تقاضای جهانی طلا به شمار می رود. رشد فزاینده تقاضا و خرید طلا از سوی سرمایه گذاران چینی و بانک مرکزی این کشور تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش وی افزود، در حالی که برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که چین قصد دارد با افزایش چشمگیر خرید طلا یوان خود را بین المللی کرده و جایگاه آن را در بین ذخایر ارزی بین المللی باز کند ولی من نظر دیگری دارم. به باور من چین قصد دارد با افزایش شدید خرید طلا دلار آمریکا را به عنوان مهمترین ارز در ذخایر بین المللی حذف کند.

وی برای اثبات این ادعای خود به روابط نزدیک و مستحکم روسیه و چین اشاره می کند. وی افزود: پوتین بهترین دوست آمریکا نیست. پوتین هم از حذف دلار در ذخایر ارزی بین المللی استقبال و حمایت می کند. 

تقاضای طلا در چین طی سال گذشته با رشد 32 درصدی روبرو شده است. ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی چین می تواند موجب تضعیف جایگاه دلار آمریکا شده و این مساله در نهایت ورشکستگی اقتصاد آمریکا را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: تشدید فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی طی ماه های آینده موجب رشد فزاینده قیمت طلا خواهد شد